Subject: Vs: Immuniseerimiskava rakendusjuhis
From: "Irina Filippova" <[email-masked]>
To: "Egle Lihtsa" <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Jan 2025 12:05:00 +0200

Tere,

Immuniseerimiskava rakendusjuhises esitatud nõuded on immunoprofülaktika
ekspertkomisjoni kinnitatud ja seega kohustuslikud.

Lugupidamisega

Irina Filippova

teenuse juht

nakkushaiguste epidemioloogia osakond

Tel + 372 7943526

[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: Egle Lihtsa <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 13. jaanuar 2025 11:24
Adressaat: TA Info <[email-masked]>
Teema: Immuniseerimiskava rakendusjuhis

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Lubage konsulteerida dokumendi Immuniseerimiskava rakendusjuhis sisu osas.

https://terviseamet.ee/sites/default/files/documents/2024-09/Immuniseerimi
skava%20rakendusjuhis_25.09.2024.pdf

Lk 15

Esmaabivahendid immuniseerimise võimalike kõrvaltoimete, sh anafülaktilise
šoki,

raviks:

• Epinefriin (adrenaliin) ja süstevahendid (süstlad, nõelad)

• 0,9% naatriumkloriid (NaCl) lahus

• Klemastiin (Tavegyl) p.o

• Anafülaksia käsitlusjuhis

• Mask ja ambu-kott

• Naha puhastusvahendid (alkoholiga tupsud)

• Vererõhuaparaat

• Kell sekundi lugemisvõimalusega

• Žgutt

• Spaatel

• Lamp kurgu vaatluseks

Märkus koduõdedele ja kooliõdedele:

Vajalikud ravimid peavad immuniseerijal sellise olukorra puhuks olema
varem apteegist tellimislehega hangitud

ja olemas. Selleks on nähtud ette, et üldapteek võib kooliõele ja koduõele
tellimislehe alusel väljastada

alljärgnevaid retseptiravimeid ja aineid (sotsiaalministri 18.02.2005
määrus 30 „Ravimite väljakirjutamine ja

apteekidest väljastamine ning retsepti vorm“ § 7 lg 12

):

1) ATC kood C01CA24 – epinefriini (adrenaliini) süstelahus;

2) ATC kood B05XA03 – naatriumkloriidi 0,9%-line infusioonilahus;

3) ATC kood R06AE07 – tsetirisiin;

4) ATC kood R03AC02 – salbutamooli inhalatsiooniaerosool;

5) ATC kood B05BA03 – süsivesikud, 10%-line infusioonilahus.

Mask ja ambu-kott - tarvikute nõue - kas rangelt soovituslik või
kohustuslik?

Lugupidamisega

 <https://www.polvahgl.ee/>

Egle Lihtsa | Õenduse ja patsiendikogemuse juht

Põlva Haigla AS |  Uus tn. 2, Põlva | 63308
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  |  <http://www.polvahgl.ee>
www.polvahgl.ee
+372 799 9103 +372 526 8687